Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/22713
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Перегінчук, Марія Михайлівна | - |
dc.date.accessioned | 2025-04-23T12:23:57Z | - |
dc.date.available | 2025-04-23T12:23:57Z | - |
dc.date.issued | 2024-06 | - |
dc.identifier.citation | Перегінчук М.М. Українська поезія 1960–1980-х рр. як вияв спротиву радянському режиму. Івано-Франківськ, 2024 р. 121 с. | uk_UA |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/22713 | - |
dc.description.abstract | На основі опрацьованих джерельних та історіографічних матеріалів у дипломній роботі висвітлено аспекти історії зародження та розвитку дисидентського руху в Україні в другій половині ХХ ст., мотиви та особливості появи явища опозиційної поезії. Проаналізовано опозиційну поезію за авторства представників культурницької течії шістдесятників, сім десятників та вісім десятників. Також здійснено детальний аналіз рівня наповненості опозиційною поезією самвидавного часопису «Український вісник» (1970–1972 рр.). Окрема увага приділена дослідженню та аналізу питання формування громадянської компетентності в учнів 11-х класів ЗЗСО в ході вивчення даної тематики. Безпосередньо питання творення опозиційної поезії в руслі боротьби проти радянського режиму має значний рівень актуальності. Важливим є не лише безпосередній аналіз конкретних віршів представників культурницьких течій руху спротиву радянському режиму в Україні, але й глибинне дослідження витоків та мотивів їх написання й поширення в суспільстві, аналіз біографій авторів поезії. Актуальність теми дослідження підсилюється тим, що будь-яка пов’язана із українським національним рухом проблема, що мала місце в часи існування СРСР, потребує більш детального і правдивого вивчення в ХХІ ст., зважаючи на фальсифікації та перекручення в радянській історіографії. Формування громадянської компетентності в учнів ЗЗСО – невід’ємний елемент у вихованні підростаючого покоління свідомих громадян України. Внаслідок цього, можемо зробити висновок про необхідність доопрацювання навчальної програми з історії України для ЗЗСО, водночас допрацювання навчально-методичної літератури для учнів та методів проведення бінарних уроків в умовах НУШ, створення нестандартної, а що головне цікавої атмосфери для активізації навчально-пізнавальної діяльності учнів в контексті вивчення культури другої половини ХХ ст. та опозиційної поезії 1960-х – 1980-х рр. зокрема. | uk_UA |
dc.language.iso | uk_UA | uk_UA |
dc.publisher | Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | український дисидентський рух, опозиційна поезія, радянський режим, шістдесятництво, сімдесятництво, вісімдесятництво, самвидав, «Український вісник», самвидав, Нова українська школа (НУШ), громадянська компетентність, міжпредметні зв’язки | uk_UA |
dc.title | Українська поезія 1960–1980-х рр. як вияв спротиву радянському режиму | uk_UA |
dc.type | Other | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Наукові роботи студентів, магістрантів, аспірантів (ФІПМВ) |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
Перегінчук_Паска.pdf | 4.41 MB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.