Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23279
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorОліяр, Марія Петрівна-
dc.contributor.authorКопчак, Лілія Василівна-
dc.contributor.authorДовгий, Олег Ярославович-
dc.date.accessioned2025-08-20T09:24:44Z-
dc.date.available2025-08-20T09:24:44Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationОліяр М. П. Шляхи організації інноваційного виховного середовища в НУШ / М. П. Оліяр, Л. В. Копчак, О. Я. Довгий // Гірська школа Українських Карпат. - Івано-Франківськ. - 2024. - № 30. - С. 101-105.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/msuc.2024.30.101-105-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23279-
dc.description.abstractАктуальність дослідження пов’язана з методичною і технологічною недосконалістю виховного процесу в освітніх закладах, його фрагментарністю, недостатнім рівнем психолого-педагогічної готовності педагогів до інноваційних змін у виховній роботі в умовах сучасного інформаційного суспільства та широкомасштабної війни в Україні. Мета статті - розкрити теоретико-методичні засади організації інноваційного виховного середовища в закладі загальної середньої освіти. Автором здійснено аналіз наукових джерел з проблем виховання учнівської молоді та різних аспектів розвитку інноваційних процесів в освіті. Проаналізовано основні проблеми в українському освітньо-виховному просторі. Зазначено, що інновації за сучасних умов стають одним із найважливіших напрямів виховної діяльності закладів освіти, однак нові практики виховання впроваджуються повільно та часто здійснюються без урахування змін соціальних та регіональних умов. Схарактеризовано новий формат виховної роботи, що визначає особистісний розвиток учнів як єдину мету виховання у всіх освітніх установах. Визначено чинники, які впливають на якість виховного процесу. Висвітлено трактування українськими вченими понять «інновації у вихованні», «інноваційність», «інноваційний процес», «інноваційне виховне середовище закладу загальної середньої освіти». Схарактеризовано інноваційне виховне середовище НУШ та окреслено шляхи його створення як інноваційної виховної взаємодії педагога й учнів на суб’єкт-суб’єктних засадах. Професійною місією вчителя НУШ у виховній роботі визначено педагогічний супровід процесу індивідуального становлення і розвитку особистості учня в період його шкільної освіти, прогнозування, організацію, контроль та аналіз повсякденного життя й діяльності школярів. Акцентовано на тому, що в основі розвитку нової виховної системи лежать сучасні технології, основними принципами відбору яких є перспективність, демократичність, гуманістичність, інтегративність, реалістичність, цілісність, керованість, економічність, актуальність. Визначено ціннісний підхід у вихованні найважливішою умовою особистісного розвитку учнів, що реалізується через конструювання структури ціннісного виховного простору сучасного закладу освіти. Виховання визнано провідним пріоритетом в освітньому просторі, очікувані результати якого можуть бути отримані лише в процесі оновлення його змісту, скоригованого на нові цілі та орієнтири компетентнісної освіти.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherПрикарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectнова українська школаuk_UA
dc.subjectвиховні технологіїuk_UA
dc.subjectінноваційний процесuk_UA
dc.subjectінноваційна діяльністьuk_UA
dc.titleШляхи організації інноваційного виховного середовища в НУШuk_UA
dc.title.alternativeWAYS OF ORGANIZING AN INNOVATIVE EDUCATIONAL ENVIRONMENT IN THE NEW UKRAINIAN SCHOOLuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Appears in Collections:№ 30

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
30_girska-shkola-001-134-101-105.pdf217.33 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.