Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23557
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВолкотрубова, Альбіна-
dc.contributor.authorЛю, Цзе-
dc.contributor.authorРемех, Тетяна Олексіївна-
dc.contributor.authorЛитвин, Лариса Миколаївна-
dc.contributor.authorБондар, Ірина Михайлівна-
dc.date.accessioned2025-10-01T11:40:17Z-
dc.date.available2025-10-01T11:40:17Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationВолкотрубова А. Вплив стратегій критичного мислення на формування пізнавальної самостійності студентів / А. Волкотрубова, Лю Цзе, Т. О. Ремех, Л. М. Литвин, І. М. Бондар // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 6-22.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/jpnu.12.3.6-22-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23557-
dc.description.abstractУ статті розглядається вплив стратегій критичного мислення на розвиток пізнавальної самостійності студентів. Мета дослідження – з’ясувати ефективність інноваційних педагогічних методів, які сприяють розвитку критичного мислення та самостійності студентів. Для досягнення мети було використано комплекс теоретичних, емпіричних і статистичних методів, зокрема анкетування, педагогічний експеримент, регресійний аналіз. Результати дослідження виявили значні відмінності між експериментальною групою (ЕГ) та контрольною групою (КГ). Кореляційний аналіз також засвідчив значний позитивний зв’язок між критичним мисленням і пізнавальною самостійністю студентів. Зокрема, показники мотиваційного критерію пізнавальної самостійності продемонстрували кореляційні зв’язки з компонентами критичного мислення з коефіцієнтами від 0,42 до 0,51 (p < 0,001). Особливістю дослідження є двокраїнний дизайн (Україна та Киргизстан), що дозволяє порівняти ефективність інноваційних стратегій критичного мислення у різних культурно-освітніх контекстах. Встановлено, що в обох вибірках експериментальні групи значно перевищують контрольні за всіма показниками. Програма, що включала кейс-методи, проєктне навчання та теорію розв’язання винахідницьких задач, виявилася ефективною в обох країнах, проте із певними локальними адаптаціями. Наукова новизна цього дослідження полягає в тому, що воно ґрунтовно вивчає взаємозв’язки між критичним мисленням та різними аспектами когнітивної незалежності. Практичне значення дослідження полягає у можливості впровадження запропонованої програми в заклади вищої освіти як у межах спеціальних курсів, так і у форматі міждисциплінарної інтеґрації критичного мислення в освітній процес. Адаптивність методики до різних культурно-освітніх контекстів (зокрема українського та киргизького) свідчить про її універсальність і практичну придатність для широкого застосування.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectкритичне мисленняuk_UA
dc.subjectавтономне навчанняuk_UA
dc.subjectнавчальна автономіяuk_UA
dc.subjectактивні стратегії навчанняuk_UA
dc.subjectосвіта для сталого розвиткуuk_UA
dc.titleВплив стратегій критичного мислення на формування пізнавальної самостійності студентівuk_UA
dc.title.alternativeThe Impact of Critical Thinking Strategies on the Formation of Students' Cognitive Independenceuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Т. 12, № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
art_1_ALBINA VOLKOTRUBOVA, JIE LIU, TETIANA REMEKH.pdf715.29 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.