Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23574
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorВасянович, Григорій Петрович-
dc.contributor.authorЛогвиненко, Вікторія Михайлівна-
dc.contributor.authorРевть, Алла Борисівна-
dc.date.accessioned2025-10-01T12:21:58Z-
dc.date.available2025-10-01T12:21:58Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationВасянович Г. П. Філософсько-педагогічні рефлексії Лесі Українки / Г. П. Васянович, В. М. Логвиненко, А. Б. Ревть // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 52-64.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/jpnu.12.3.52-64-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23574-
dc.description.abstractНаукова новизна цього дослідження полягає в аналізі еволюції філософсько-педагогічних поглядів української поетеси Лесі Українки, що відображають зміну її світоглядних орієнтирів і морально-духовних ідеалів: від національно зосередженого до загальнолюдського бачення, від філантропічних мотивів до модерністського осмислення реальності; та актуалізації представлених ідей у контексті сучасних освітніх викликів. Дослідницькі пошуки авторів дозволяють констатувати, що у її працях домінують й утверджуються людські мрії про необхідність єдності краси природи і людини, гармонізації людських відносин на основі духовності і свободи. Значній кількості поетичних і прозових творів видатної мислительки притаманне некласичне мислення в аналізі буття рідного народу, історико-філософське усвідомлення його місця і ролі у загальнолюдському контексті. У такому розумінні рефлексії Лесі Українки набувають високого гуманістичного смислу, вони оповиті романтикою, значною мірою образною міфотворчістю (особливо яскраво це помітно у драматичному творі «Лісова пісня» та ін.). У дослідженні також презентовано суспільно-державницькі ідеї відомої громадської діячки, яка доводить, що національне і соціальне визволення можливе лише за умов рішучих дій найбільш свідомих верств народу. Обґрунтовано, що шлях свободи, незалежності є надто важким, суперечливим, довготривалим процесом, але саме він веде до утвердження самостійності, самобутності, державності. Зазначено, що філософські смисли Лесі Українки характеризуються душевно-духовними, морально-естетичними контекстами; при цьому ці контексти у своїй основі втілюються передусім у рідному слові, яке поетеса називає «вогнистим», бо воно запалює до добра, краси, істини чистих духом людей, що здатні випромінювати це світло. Доведено, що культурно-освітні, науково-педагогічні рефлексії Лесі Українки носять як дидактичний, так і виховний характер, в основу їх покладено «філософію серця», яку започаткував геніальний український філософ і педагог – Григорій Сковорода. З’ясовано, що спадщина Лесі Українки має наукову та культурну значущість, формуючи філософську та педагогічну традицію України.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectдуховністьuk_UA
dc.subjectмисленняuk_UA
dc.subjectсвободаuk_UA
dc.subjectментальністьuk_UA
dc.subjectпедагогічна рефлексіяuk_UA
dc.subjectрідне словоuk_UA
dc.titleФілософсько-педагогічні рефлексії Лесі Українкиuk_UA
dc.title.alternativeLesya Ukrainka’s Philosophical and Pedagogical Reflectionsuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Т. 12, № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
art_4_HRYHORIY VASIANOVYCH, VIKTORIIA LOHVYNENKO, ALLA REVT.pdf484.57 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.