Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23588
Назва: Вплив штучного інтелекту на формування цифрового двійника викладача в метавсесвіті
Інші назви: The Impact of Artificial Intelligence on the Formation of a Teacher’s Digital Twin in the Metaverse
Автори: Дьоміна, Оксана
Андрющенко, Катерина Анатоліївна
Лєзіна, Анастасія Володимирівна
Цимбаленко, Яна Юріївна
Тітова, Олена Сергіївна
Кирилюк, Оксана Василівна
Вилгін, Євген Аркадійович
Ключові слова: цифровий двійник
цифровізація управління
цифровий портрет учня
етапи розробки цифрового двійника
Дата публікації: 2025
Видавництво: Карпатський національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Дьоміна О. Вплив штучного інтелекту на формування цифрового двійника викладача в метавсесвіті / О. Дьоміна, К. А. Андрющенко, А. В. Лєзіна, Я. Ю. Цимбаленко, О. С. Тітова, О. В. Кирилюк, Є. А. Вилгін // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 169-185.
Короткий огляд (реферат): Останнім часом вища освіта підвладна змінам через застосування цифрових технологій. Використання інноваційних платформ, гібридних моделей та онлайн-сервісів повною мірою не забезпечують вимоги до надання якісних освітніх послуг. Для вирішення цих завдань в статті запропоновано гіпотезу щодо використання цифрового двійника викладача. Представлено на основі кіберфізичної системи, побудованої на математичному моделюванні та синергії застосовувати моделювання, проєктування та оптимізацію освітнього процесу. В дослідженні висвітлено процес побудови співпраці цифрового двійника викладача і здобувача вищої освіти, в результаті якого інтеґровано модель предметної області знань для навчання, враховує змінні параметри здобувача освіти та здійснено моделювання освітнього процесу на основі використання новітніх технологій штучного інтелекту. Запропонована архітектоніка включає технології Інтернет речей (ІоТ), машинне навчання та аналітику великих даних, що в сукупності відображає цифровізацію індустрії 4.0 та підтримку “живого” процесу навчання. Результати дослідження демонструють практичні наслідки використання інструментів штучного інтелекту серед здобувачів освіти та викладачів. Підкреслено необхідність застосування обчислювальної техніки та машинного спорядження для аналізу результатів впровадження цифрового двійника. Презентовано результати двоетапного опитування здобувачів вищої освіти та викладачів університетів, які вказують на позитивні сторони, такі як: баланс між життям та роботою, гнучкість навчання. Але в той же час присутні недоліки – психологічна безпека та етика використання даних. У результаті авторами підсумовано, що цифровий двійник викладача є індивідуальним, прозорим, адаптивним і мотиваційним інструментом для удосконалення освітнього процесу. Його подальше впровадження залежить у майбутньому від вирішення питань щодо етики особових даних та психологічної підтримки за рахунок створення конференційної бази даних, алгоритмів неупередженості та надійної методологічної бази вреґулювання потенційних конфліктів.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/23588
Розташовується у зібраннях:Т. 12, № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
art_11_OKSANA DOMINA, KATERYNA ANDRIUSHCHENKO, ANASTASIIA LIEZINA.pdf669.66 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.