Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/23536
Title: Мотиваційний потенціал сучасних освітніх технологій у цифровому освітньому середовищі закладів освіти
Authors: Паска, Тарас Валерійович
Keywords: навчальна мотивація
сучасні освітні технології
цифрове освітнє середовище
цифрові технології
Issue Date: 2025
Citation: Паска Т. В. Мотиваційний потенціал сучасних освітніх технологій у цифровому освітньому середовищі закладів освіти / Т. В. Паска // Наукові інновації та передові технології. - 2025. - № 8(48). - С. 2110-2122.
Abstract: Стаття присвячена теоретичному та експериментальному обґрунтуванню мотиваційного потенціалу сучасних освітніх технологій у цифровому освітньому середовищі. Актуальність дослідження зумовлена глобальними трансформаціями в освіті, спричиненими цифровізацією суспільства, необхідністю оновлення освітнього процесу та викликами пандемії COVID-19, війни, нестабільності соціокультурного простору. Відтак особливого значення набуває забезпечення мотивації здобувачів освіти як чинника їхньої залученості, успішності та конкурентоспроможності. Систематизовано теоретичні підходи до розуміння мотивації як складного психологічного явища, що визначає поведінку, спрямованість та активність у навчанні. Розглянуто сутність навчальної мотивації, її внутрішні й зовнішні чинники, роль освітніх технологій у формуванні пізнавального інтересу, відповідальності, прагнення до високих результатів. Виокремлено групи освітніх технологій – педагогічні, соціально-виховні, інформаційно-комунікаційні – з акцентом на останніх як інструменті модернізації освіти. Проаналізовано сучасні освітні технології у цифровому середовищі: платформи Moodle, Google Workspace, Microsoft Teams; інтерактивні інструменти Edpuzzle, Kahoot, Padlet, Mentimeter; технології гейміфікації, VR/AR, мікронавчання, персоналізованого та адаптивного навчання, штучного інтелекту. Визначено їхній вплив на підвищення внутрішньої мотивації, розвиток критичного мислення, креатив-ності, самоорганізації, забезпечення індивідуального підходу.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/23536
Appears in Collections:Статті та тези (ПФ)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Паска Т. В. 4.pdf210.96 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.