Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/23570
Повний запис метаданих
Поле DCЗначенняМова
dc.contributor.authorСеменова, Наталія Іванівна-
dc.contributor.authorСеменов, Олександр Сергійович-
dc.contributor.authorНедільський, Степан Андрійович-
dc.contributor.authorАлендарь, Надія Іванівна-
dc.contributor.authorОнищук, Ірина Анатоліївна-
dc.contributor.authorПагута, Тамара Іванівна-
dc.date.accessioned2025-10-01T12:04:44Z-
dc.date.available2025-10-01T12:04:44Z-
dc.date.issued2025-
dc.identifier.citationСеменова Н. І. Дошкільна освіта і війна: нові стратегії і виклики в умовах інклюзії / Н. І. Семенова, О. С. Семенов, С. А. Недільський, Н. І. Алендарь, І. А. Онищук, Т. І. Пагута // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 37-51.uk_UA
dc.identifier.other10.15330/jpnu.12.3.37-51-
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/123456789/23570-
dc.description.abstractУ статті окреслено виклики, з якими стикається українська дошкільна система освіта в часі російсько-української війни, що стосуються організації психолого-педагогічної діяльності з дітьми з особливими потребами (ООП). Представлено стан досліджуваної проблеми у педагогічній науці, охарактеризовано сучасні наукові публікації з проблем інклюзивної освіти та роботи з дошкільниками з інвалідністю у кризових ситуаціях. Наголошено, що діти з інвалідністю найбільше страждають у період війни (збройного конфлікту) з урахуванням фізичних, емоційних, соціальних та інфраструктурних чинників, а саме: обмежений доступ до евакуації та укриття, переривання медичної та реабілітаційної допомоги, психоемоційна нестабільність, часто інформаційна недоступність, втрата інклюзивного освітнього середовища, потреба духовної підтримки і т.п. У дослідженні проведено деякі історичні паралелі щодо воєнного дитинства у роки Другої світової війни та в ХХІ столітті: масові переміщення, психологічні травми, труднощі в наданні освітніх послуг, порушення емоційного зв’язку з батьками через розлуку, втрати тощо. Подано результати опитування педагогів, які працюють в різних регіонах України, щодо реальної картини впровадження інклюзії в дошкільному навчальному закладі в умовах воєнного стану. Запропоновано модель психолого-педагогічної інклюзивної підтримки дошкільників (їхніх родин), які отримали травматичний досвід. Визначено ефективні педагогічні стратегії інклюзивного навчання дитини у дошкільному закладі з урахуванням викликів воєнного стану: травмо-орієнтований підхід до створення безпечних умов, забезпечення індивідуалізації і диференціації виховного процесу, формування інклюзивного освітнього середовища, співпраця з батьками, робота міждисциплінарної команди супроводу та розвиток соціально-емоційного інтелекту під час ігрової діяльності.uk_UA
dc.language.isoenuk_UA
dc.publisherКарпатський національний університет імені Василя Стефаникаuk_UA
dc.subjectдошкільна освітаuk_UA
dc.subjectінклюзивна освітаuk_UA
dc.subjectпедагогічні стратегіїuk_UA
dc.subjectвійнаuk_UA
dc.titleДошкільна освіта і війна: нові стратегії і виклики в умовах інклюзіїuk_UA
dc.title.alternativePreschool Education and War: New Strategies and Challenges for Inclusionuk_UA
dc.typeArticleuk_UA
Розташовується у зібраннях:Т. 12, № 3

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
art_3_NATALIIA SEMENOVA, OLEKSANDR SEMENOV, STEPAN NEDILSKYI.pdf793.02 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.