Please use this identifier to cite or link to this item:
http://hdl.handle.net/123456789/23584
Title: | Покращення креативного письма за допомогою мультимодальної педагогіки в мовній освіті |
Other Titles: | Enhancing Creative Writing through Multimodal Pedagogy in Language Education |
Authors: | Білик, Ольга Ігорівна Гошилик, Наталія Сергіївна Малишівська, Ірина Василівна Пилячик, Наталія Євгенівна |
Keywords: | творче письмо сенсорне навчання мультимодальна педагогіка доступна освіта |
Issue Date: | 2025 |
Publisher: | Карпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Citation: | Білик О. І. Покращення креативного письма за допомогою мультимодальної педагогіки в мовній освіті / О. І. Білик, Н. С. Гошилик, І. В. Малишівська, Н. Є. Пилячик // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 101-112. |
Abstract: | Стаття присвячена дослідженню педагогічного потенціалу мультимодального, сенсорно орієнтованого підходу до розвитку навичок творчого письма в мовній освіті. Особлива увага зосереджена на тому, як цей підхід впливає на сприйняття, педагогічні практики та способи їх застосування вчителями. Мета дослідження – з’ясувати, як залучення п’яти органів чуття (зору, слуху, дотику, нюху та смаку) може стимулювати генерування ідей, збагачувати описову лексику та сприяти наративним експериментам, допомогти подолати поширені труднощі, зокрема нестачу натхнення та ідей. Дослідження проводилося під час майстер-класу підвищення кваліфікації “Writing with All Senses: A Multimodal Journey into Storytelling”, який поєднував теоретичний блок, що передбачав ознайомлення учасників із необхідною інформацією щодо основ теорії мультимодальності, практичними вправами, які включали роботу із сенсорними стимулами, та написання “драблів”. Матеріалами для аналізу стали результати анкетування до та після заняття, робочі аркуші для нотаток, письмові роботи та усний зворотний зв’язок, що дало змогу поєднати кількісні та якісні методи дослідження. Внесок авторів статті відображений у створенні та апробації структурованої мультимодальної моделі творчого письма, адаптованої до різних освітніх контекстів і заснованої на теоріях мультимодальності, втіленого пізнання та експериментального навчання. Наукова новизна полягає в інтеґрованому використанні багатосенсорних стимулів у форматі підготовки педагогів з отриманням емпіричних даних щодо їх ефективності у стимулюванні креативності, емоційного залучення та практичної застосовності. Практичне значення підтверджується готовністю учасників упроваджувати сенсорно орієнтовані техніки у власні заняття, зокрема для підтримки генерування ідей та розвитку креативності. У підсумку обґрунтовано, що розуміння письма як мультисенсорного процесу збагачує якість наративу, розширює педагогічний інструментарій та робить викладання творчого письма більш інклюзивним і доступним у різних навчальних середовищах. |
URI: | http://hdl.handle.net/123456789/23584 |
Appears in Collections: | Т. 12, № 3 |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
art_7_OLHA BILYK, NATALIIA GOSHYLYK, IRYNA MALYSHIVSKA.pdf | 1.02 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.