Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23585
Повний запис метаданих
Поле DC | Значення | Мова |
---|---|---|
dc.contributor.author | Ісламі, Весел | - |
dc.contributor.author | Джиле, Тотай | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-02T08:58:50Z | - |
dc.date.available | 2025-10-02T08:58:50Z | - |
dc.date.issued | 2025 | - |
dc.identifier.citation | Ісламі Весел. Від народних казок до національної ідентичності: освітній вплив албанської дитячої літератури в Косово / Весел Ісламі, Тотай Джиле // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 113-133. | uk_UA |
dc.identifier.other | 10.15330/jpnu.12.3.113-133 | - |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/123456789/23585 | - |
dc.description.abstract | Метою цього дослідження було визначити вплив систематичного використання творів албанської дитячої літератури на розвиток національної ідентичності та ціннісних орієнтацій серед учнів початкової школи у Косово. У дослідженні використовувалися: системний підхід, порівняльний метод, критичний аналіз теоретичних джерел і методи збору емпіричних даних, включаючи опитування, напівструктуровані інтерв’ю та формувальний експеримент, проведений у п’яти початкових школах у різних реґіонах Косово (з листопада 2024 року по січень 2025 року за участi 78 учнів 3 та 4 класів). Результати дослідження показали, що албанська дитяча література виконує п’ять взаємопов’язаних функцій: культурно-ідентифікаційну, когнітивно-розвивальну, морально-освітню, емоційно-естетичну та терапевтичну. Формувальний експеримент виявив значне зростання балів національної ідентичності в експериментальній групі (з 3,42 до 4,38 балів) порівняно з контрольною групою (з 3,39 до 3,67 балів). Найефективнішими у формуванні національної ідентичності виявилися народні казки та легенди (4,72 з 5), історичні оповідання (4,68) та патріотична поезія (4,65). Серед ціннісних орієнтацій найбільш помітні зміни спостерігалися у показниках “Повага до старших та збереження традицій” (збільшення на 31%), “Патріотизм та любов до батьківщини” (29%) та “Чесність i справедливість” (26%). Порівняльний аналіз різних літературних жанрів показав, що поетичні твори найефективніші у розвитку фонематичної свідомості та збагаченні словникового запасу, проза сприяє розвитку зв’язного мовлення, тоді як драматичні тексти сприяють діалогічному мовленню та комунікативним навичкам. Було виявлено сильну кореляцію між інтенсивністю читання албанської дитячої літератури та рівнем знань про національну історію та культуру (r=0,74, p<0,01), що підтверджує значення систематичного читання як ефективного засобу формування національної ідентичності. | uk_UA |
dc.language.iso | en | uk_UA |
dc.publisher | Карпатський національний університет імені Василя Стефаника | uk_UA |
dc.subject | національна ідентичність | uk_UA |
dc.subject | ціннісні орієнтації | uk_UA |
dc.subject | мовні компетенції | uk_UA |
dc.subject | поетичні твори | uk_UA |
dc.subject | драматичні твори | uk_UA |
dc.title | Від народних казок до національної ідентичності: освітній вплив албанської дитячої літератури в Косово | uk_UA |
dc.title.alternative | From Folk Tales to National Identity: Educational Impact of Albanian Children’s Literature in Kosovo | uk_UA |
dc.type | Article | uk_UA |
Розташовується у зібраннях: | Т. 12, № 3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
art_8_VESEL ISLAMI, GJYLË TOTAJ.pdf | 582.82 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.