Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23586
Назва: | Подолання бар’єрів в інклюзивній освіті – результати готовності педагогів до впровадження інновацій у роботі з дітьми з інвалідністю |
Інші назви: | Breaking Barriers in Inclusive Education – Results of Teachers’ Readiness to Implement Innovations in the Work with Children with Disabilities |
Автори: | Ніколаєску, Інна Олександрівна Малашевська, Ірина Анатоліївна Литвин, Інна Миколаївна Вінарчук, Наталія Миколаївна Власенко, Руслана Петрівна Сівкович, Галина Миронівна Мазур, Піотр |
Ключові слова: | інклюзивна освіта педагогічні інновації діти з інвалідністю освіта в період війни безбар’єрність |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Карпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Ніколаєску І. О. Подолання бар’єрів в інклюзивній освіті – результати готовності педагогів до впровадження інновацій у роботі з дітьми з інвалідністю / І. О. Ніколаєску, І. А. Малашевська, І. М. Литвин, Н. М. Вінарчук, Р. П. Власенко, Г. М. Сівкович, Піотр Мазур // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 134-149. |
Короткий огляд (реферат): | У статті обґрунтовано актуальність проблеми безбар’єрності в інклюзії під час організації освітньої діяльності з особами з інвалідністю з урахуванням сучасних викликів, зокрема навчання в умовах кризи (війни). Охарактеризовано стан цієї проблеми в науковій педагогічній літературі і освітній практиці, на основі чого визначено деякі труднощі, як: психологічні установки педагогів і вчителів; обмежене ресурсне забезпечення; недостатній рівень професійної підготовки й підтримки інклюзивних інновацій з боку адміністрації, вчителів чи громади; інституційні перешкоди тощо. З’ясовано, що в умовах сучасних суспільних викликів, зокрема війни в Україні, проблема інклюзії стала ще більш нагальною, адже до освітнього процесу долучаються діти з новими формами вразливості – психотравмовані, переміщені з інших реґіонів, з порушеннями розвитку та ін. Презентовано результати опитування майбутніх учителів щодо вивчення рівня їхньої готовності до впровадження інновацій та роботи з дітьми з особливими освітніми потребами (ООП) на етапі констатувального і формувального експерименту, який проводився на базі українських університетів. Подано порівняльні показники щодо динаміки ставлення здобувачів вищої освіти до подолання бар’єрів у роботі з учнями з інвалідністю, зокрема в умовах воєнного стану в Україні. Експериментальна робота передбачала дослідження професійної готовності майбутніх учителів до упровадження в практику освітньої, цифрової, інформаційної та фізичної безбар’єрності. Авторське методичне забезпечення, що позиціонується як інноваційне і було предметом апробації, включало поєднання цифрових інструментів і ресурсів (імерсивне навчання, короткі відео та анімації на теми інклюзії тощо) з інтерактивними методами, проєктною діяльністю та кейс-технологіями. Доведено необхідність імплементації у практику освітньої безбар’єрності у найширшому розумінні цього поняття, що має на меті створення рівних можливостей для відкритого доступу до якісної освіти для усіх учнів (студентів), незалежно від їхніх фізичних, когнітивних, мовних, соціальних та/або культурних особливостей. Акцентовано на потребі реалізації інклюзивних педагогічних стратегій, адаптації програм і методів навчання, формування толерантності, прийняття різноманітності та створення недискримінаційного освітнього середовища. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/23586 |
Розташовується у зібраннях: | Т. 12, № 3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
art_9_INNA NIKOLAESKU, IRYNA MALASHEVSKA, INNA LYTVYN.pdf | 935.85 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.