Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/23587
Назва: | Основні характеристики процесу моделювання освітніх програм педагогічних напрямів у технічній і професійній освіті |
Інші назви: | Essential Characteristics of the Process of Modelling Educational Programmes of Pedagogical Directions in Technical and Vocational Education |
Автори: | Кусаїнова, Жанара Сартбекова, Нуржан Абакіров, Азіз |
Ключові слова: | критичне мислення інновації в освіті модульний підхід розвиток компетентностей |
Дата публікації: | 2025 |
Видавництво: | Карпатський національний університет імені Василя Стефаника |
Бібліографічний опис: | Кусаїнова Жанара. Основні характеристики процесу моделювання освітніх програм педагогічних напрямів у технічній і професійній освіті / Жанара Кусаїнова, Нуржан Сартбекова, Азіз Абакіров // Журнал Прикарпатського університету імені Василя Стефаника. - 2025. - Т. 12. - № 3. - С. 150-168. |
Короткий огляд (реферат): | У статті висвітлено сучасні підходи до розробки освітніх програм у педагогічній сфері, зокрема у контексті технічної та професійної освіти (ТПО) в Центральній Азії. Представлено результати порівняльного аналізу навчальних програм трьох університетів: Киргизького національного університету імені Ж. Баласагина, Іссик-Кульського державного університету імені К. Тинистанова та Киргизького державного університету імені Арабаєва. Основну увагу в аналізі приділено впровадженню компетентнісних і модульних стратегій, а також використанню інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ). У дослідженні застосовано якісну методологію, засновану на аналізі офіційних навчальних програм і відповідних документів. Вони були оцінені за структурним складом, інтеграцією ІКТ та застосуванням компетентнісних і модульних підходів. Аналіз також включав тематичний синтез та інтерпретаційне порівняння для виявлення спільних і відмінних тенденцій у розробці програм. Наукова новизна цього дослідження в тому, що в ньому презентовано нову методологію узгодження освітнього контенту з вимогами середовища цифрової грамотності, потребами ринку праці та інклюзивними педагогічними техніками. При цьому акцентовано, як модульна архітектура може сприяти гнучкості, а навчання на основі компетентностей здатне забезпечити готовність фахівців адаптуватися до мінливих умов. Крім того, у дослідженні наголошено на значенні інформаційно-комунікаційних технологій у підвищенні інтерактивності та доступу до ресурсів, що сприяє залученню студентів та їхньому самостійному розвитку. Результати дослідження підтверджують необхідність розробки навчальної програми, в якій забезпечено баланс між теоретичними знаннями, практичними навичками й технологічними компетенціями. Вказано на необхідності надати рекомендації зацікавленим сторонам на політичному та інституційному рівнях задля поліпшення якості педагогічних програм відповідно до глобальних тенденцій у галузі освіти. |
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/23587 |
Розташовується у зібраннях: | Т. 12, № 3 |
Файли цього матеріалу:
Файл | Опис | Розмір | Формат | |
---|---|---|---|---|
art_10_ZHANARA KUSSAINOVA, NURJAN SARTBEKOVA, AZIZ ABAKIROV.pdf | 540.6 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.