Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал: http://hdl.handle.net/123456789/24053
Назва: Фірма як мікроекономічний чинник розвитку експортного потенціалу України
Інші назви: THE FIRM AS A MICROECONOMIC FACTOR IN THE DEVELOPMENT OF UKRAINE'S EXPORT POTENTIAL
Автори: Зелінська, Ольга Миколаївна
Ключові слова: експортний потенціал
фірма (підприємство)
фактори
вплив
зовнішні ринки
конкурентоспроможність
євроінтеграція
Дата публікації: 2025
Видавництво: Карпатський (Прикарпатський) національний університет імені Василя Стефаника
Бібліографічний опис: Зелінська О.М. Фірма як мікроекономічний чинник розвитку експортного потенціалу України // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - Івано-Франківськ. - 2025. – Т. 1, №. 21. – С.104-110
Короткий огляд (реферат): У сучасних умовах глобалізації та інтеграції України до світових ринків ключову роль у формуванні та реалізації експортного потенціалу відіграють саме фірми як мікроекономічні суб’єкти. Здатність підприємств ефективно конкурувати на зовнішніх ринках визначає не лише їхній розвиток, а й загальний рівень економічної стабільності та зростання країни. Актуальність аналізу експортного потенціалу підприємств зумовлена активним розвитком міжнародних економічних зв’язків бізнесу. Для ефективної інтеграції країни в процеси глобалізації та міжнародного економічного співробітництва необхідна глибша залученість у зовнішньоекономічну діяльність. У сучасних умовах одним із найважливіших напрямів розвитку економіки України є активізація зовнішньоекономічної діяльності та розбудова взаємовигідного партнерства з іноземними країнами, що повинно ґрунтуватися на зростанні експортного потенціалу. З огляду на орієнтацію зовнішньоекономічної політики держави на євроінтеграцію та просування продукції вітчизняних виробників на ринок Європейського Союзу, підвищення експортного потенціалу можливе шляхом оновлення та модернізації виробництва, а також адаптації стандартів якості до вимог країн-імпортерів відповідної продукції. Метою дослідження є виявлення ролі та механізмів впливу підприємств як ключових мікроекономічних суб’єктів на формування та зростання експортного потенціалу України, а також розробка рекомендацій щодо підвищення ефективності їх експортної діяльності в умовах глобальної конкуренції та трансформації економіки.Для досягнення мети наукової роботи застосовано такі загальнонаукові методи дослідження: логічний, порівняння, синтезу та аналізу, узагальнення, класифікація, пояснення, а також табличний метод. Отримані результати мають прикладний характер і можуть бути використані при розробці державної політики підтримки малого та середнього бізнесу з експортним потенціалом;у стратегіях підприємств щодо виходу на зовнішні ринки;для удосконалення механізмів інституційної підтримки експортерів (експортно-кредитні агентства, торгові представництва тощо);в освітніх програмах з підготовки фахівців у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): http://hdl.handle.net/123456789/24053
Розташовується у зібраннях:Т. 1, № 21

Файли цього матеріалу:
Файл Опис РозмірФормат 
104-110.pdf194.09 kBAdobe PDFПереглянути/Відкрити


Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.