Please use this identifier to cite or link to this item: http://hdl.handle.net/123456789/24097
Title: Поточний стан розвитку закладів вищої освіти прикордонних регіонів України
Other Titles: CURRENT STATE OF DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF BORDER REGIONS OF UKRAINE
Authors: Попело, Ольга Володимирівна
Попело, Олександр Павлович
Самойлович, Анастасія Геннадіївна
Keywords: заклади вищої освіти
система вищої освіти
університет
цифровізація
сталий розвиток
прикордонні території
євроінтеграція
диджиталізація освіти
Issue Date: 2025
Publisher: Карпатський (Прикарпатський) національний університет імені Василя Стефаника
Citation: Попело О. В., Попело О. П., Самойлович А. Г. Поточний стан розвитку закладів вищої освіти прикордонних регіонів України // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - Івано-Франківськ. - 2025. – Т. 2, №. 21. – С.69-79
Abstract: Досліджено сучасні тенденції розвитку закладів вищої освіти, що межують з росією. Обґрунтовано основні аспекти функціонування закладів вищої освіти в умовах складної безпекової ситуації та економічної кризи. Сформовано пріоритетні напрями розвитку системи закладів вищої освіти. Проаналізовано тенденції розвитку сфери вищої освіти в Україні. Досліджено стан функціонування закладів вищої освіти регіонів, які межують з росією, що дозволило виокремити складнощі та перспективи розвитку зазначених установ. Визначено, що попри складні умови функціонування закладів вищої освіти іноземні студенти продовжують навчатися в українських університетах. Розглянуто напрями трансформації закладів вищої освітив період повоєнного відновлення держави, а саме: розвиток цифрової інфраструктури та дистанційного навчання, оскільки війна та пандемія COVID-19 продемонстрували критичну необхідність у гнучких формах навчання; інтеграція з європейським освітнім простором за рахунок поглиблення співпраці з міжнародними університетами та науковими установами; підтримка наукових досліджень та інновацій в закладах вищої освіти на основі налагодження співпраці з бізнесом та промисловістю, що дозволить комерціалізувати наукові розробки та впроваджувати їх у реальний сектор економіки; соціальна відповідальність та інклюзивність освіти; підвищення автономії та відповідальності закладів вищої освіти в питаннях кадрового забезпечення та розвитку освітніх програм; розвиток підприємницьких навичок та практико-орієнтованого навчання ; впровадження принципів сталого розвитку в освітні програми за рахунок досліджень у напрямі екологізації, що включає впровадження енергоефективних технологій та просування екологічної культури серед студентів; міждисциплінарність та гнучкість освітніх програм; розвиток громадянської освіти та патріотичного виховання для формування активної громадянської позиції та патріотизму серед молоді; забезпечення якості освіти та акредитація освітніх програм, шляхом підвищення стандартів якості освіти, що є ключовим напрямом розвитку.
URI: http://hdl.handle.net/123456789/24097
Appears in Collections:Т. 2, № 21

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
69-79.pdf453.14 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.