Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://hdl.handle.net/123456789/24097| Назва: | Поточний стан розвитку закладів вищої освіти прикордонних регіонів України |
| Інші назви: | CURRENT STATE OF DEVELOPMENT OF HIGHER EDUCATION INSTITUTIONS OF BORDER REGIONS OF UKRAINE |
| Автори: | Попело, Ольга Володимирівна Попело, Олександр Павлович Самойлович, Анастасія Геннадіївна |
| Ключові слова: | заклади вищої освіти система вищої освіти університет цифровізація сталий розвиток прикордонні території євроінтеграція диджиталізація освіти |
| Дата публікації: | 2025 |
| Видавництво: | Карпатський (Прикарпатський) національний університет імені Василя Стефаника |
| Бібліографічний опис: | Попело О. В., Попело О. П., Самойлович А. Г. Поточний стан розвитку закладів вищої освіти прикордонних регіонів України // Актуальні проблеми розвитку економіки регіону. - Івано-Франківськ. - 2025. – Т. 2, №. 21. – С.69-79 |
| Короткий огляд (реферат): | Досліджено сучасні тенденції розвитку закладів вищої освіти, що межують з росією. Обґрунтовано основні аспекти функціонування закладів вищої освіти в умовах складної безпекової ситуації та економічної кризи. Сформовано пріоритетні напрями розвитку системи закладів вищої освіти. Проаналізовано тенденції розвитку сфери вищої освіти в Україні. Досліджено стан функціонування закладів вищої освіти регіонів, які межують з росією, що дозволило виокремити складнощі та перспективи розвитку зазначених установ. Визначено, що попри складні умови функціонування закладів вищої освіти іноземні студенти продовжують навчатися в українських університетах. Розглянуто напрями трансформації закладів вищої освітив період повоєнного відновлення держави, а саме: розвиток цифрової інфраструктури та дистанційного навчання, оскільки війна та пандемія COVID-19 продемонстрували критичну необхідність у гнучких формах навчання; інтеграція з європейським освітнім простором за рахунок поглиблення співпраці з міжнародними університетами та науковими установами; підтримка наукових досліджень та інновацій в закладах вищої освіти на основі налагодження співпраці з бізнесом та промисловістю, що дозволить комерціалізувати наукові розробки та впроваджувати їх у реальний сектор економіки; соціальна відповідальність та інклюзивність освіти; підвищення автономії та відповідальності закладів вищої освіти в питаннях кадрового забезпечення та розвитку освітніх програм; розвиток підприємницьких навичок та практико-орієнтованого навчання ; впровадження принципів сталого розвитку в освітні програми за рахунок досліджень у напрямі екологізації, що включає впровадження енергоефективних технологій та просування екологічної культури серед студентів; міждисциплінарність та гнучкість освітніх програм; розвиток громадянської освіти та патріотичного виховання для формування активної громадянської позиції та патріотизму серед молоді; забезпечення якості освіти та акредитація освітніх програм, шляхом підвищення стандартів якості освіти, що є ключовим напрямом розвитку. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://hdl.handle.net/123456789/24097 |
| Розташовується у зібраннях: | Т. 2, № 21 |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| 69-79.pdf | 453.14 kB | Adobe PDF | Переглянути/Відкрити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.